דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מכשיר לשיפור נשימה 

מאת    [ 03/12/2009 ]

מילים במאמר: 314   [ נצפה 4152 פעמים ]

מדובר במכשיר בשם NeuRx Diaphragm Pacing System. המכשיר נועד לאפשר לאנשים מונשמים יותר עצמאות ולהאט את הכשל הנשימתי. אנשים עם מחלות שפוגעות במערכת הנשימה או בעלי פגיעה גבוהה בחוט השדרה אשר מערבת את שרירי בית החזה, למשל את הסרעפת, הם בסיכון גבוה יותר לפתח דלקות וזיהומים שונים של מערכת הנשימה בגלל יכולת ירודה שלהם לאיוורור ריאתי.

הסרעפת היא שריר רחב אשר מפרידה בין חלל בית החזה והבטן ותורמת קרוב ל-80% מכלל פעולת הנשימה. מערכת עצבים מהמוח שולחת לסרעפת אותות חשמליים לכיווץ והרפייה בהתאם לצורך. במהלך שאיפת האויר, יש התכווצות של הסרעפת והשטחתה, נפח בית החזה עולה והאויר זורם פנימה לתוך הריאות על מנת למלא את הואקום שנוצר. בזמן הנשיפה, יש  הרפיית הסרעפת, ריאות ושרירים בין צלעיים דוחפים את האויר החוצה.

אנשים עם פגיעות גבוהות בחוט השדרה זקוקים לעיתים קרובות למכשיר הנשמה חיצוני. המכשיר החדש שפותח ב-Ohio-based Synapse Biomedical אושר על ידי FDA בשנת 2008. המערכת כוללת 4 אלקטרודות שמושתלות ישירות על הסרעפת. אותות חשמליים שנשלחים מהתקן חיצוני משפיעים על פולסים מעצב הפרני (phrenic nerve) שאחראי על עיצבוב הסרעפת. ברגע שהאותות מגיעים לאלקטרודה שנמצאת על הסרעפת, השריר מתכווץ או נרפה. פעולת המכשיר NeuRx דומה יותר  לנשימה רגילה מאשר הנשמה עם מכשיר הנשמה חיצוני.

אחד היתרונות הבולטים של המכשיר החדש הוא מידת העצמאות שמתאפשרת בזכותו לעומת מכשירי הנשמה אחרים. יתרון נוסף הוא שתהליך השתלת האלקטרודות הוא קל יחסית ופחות פולשני לעומת טיפולים קודמים. עובדה נוספת היא כיוון שישנו קשר חזק בין נשימה לדיבור, למכשיר ישנה גם השפעה על יכולת הדיבור.

חשוב לציין כי לא מדובר בהמצאה חדשה של ממריצי phrenic nerve. אלקטרודות של מכשירים קודמים היו מושתלות ישירות על העצב, דבר שהוביל להצטלקות ול"עייפות מהירה"  של העצב. חדשנות המכשיר הנוכחי היא שהאלקטרודות מושלות על הסרעפת ולכן פיזור האותות החשמליים הוא יותר מפושט ואפקטיבי.

תקוות החוקרים היא שהמכשיר יעלה את איכות חייהם של אנשים הזקוקים להנשמה חיצונית ויפחית את שיעור הזיהומים המערבים את מערכת הנשימה.

עוד על המכשיר

 

באדיבות אתר כמוני- חברים לבריאות הרשת החברתית הקהילתית הראשונה בעולם בשפה העברית המיועדת לחולים כרוניים, לבני המשפחה ואחרים. הרשת החברתית היחידה המשלבת מידע רפואי מקצועי עדכני ואיכותי. פורום בריאות




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב